Wat ons bezighoudt definiëert wie we zijn. Leer ons kennen via onderstaande verzameling van stukjes inspiratie, opinie, humor, esthetiek en more.

21 dec

“Life is like a box of chocolates…

…you never know what you gonna get.” De moeder van Forrest Gump had het niet beter kunnen verwoorden. Wij voelen ons vaak Forrest Gump bij MAS Outreach. Niet omdat ook wij Elvis hebben leren dansen of uitzonderlijk goede tafeltennissers en garnalenvissers zijn. Maar wel omdat ons team net als Forrest elke dag wakker mag worden in compleet nieuwe werelden.

Lees meer
29 nov

Met SSL naar een sneller en veiliger web

Google Chrome gaat in 2017 bezoekers van websites en webshops zonder HTTPS een beveiligingswaarschuwing geven, wanneer er wachtwoorden of creditcardgegevens op verwerkt worden. Google lanceert dan namelijk versie 56 van Chrome. Warning icon Ziet men nu nog een neutraal tekentje links van de adresbalk staan, vanaf de nieuwste versie zal daar een heus waarschuwings-icoontje staan,

Lees meer
13 nov

Gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid op het web

Door de grote hoeveelheid aan bronnen op het internet is het belangrijker dan ooit dat je website geeft wat de gebruiker wil. En snel! Als een gebruiker niet in luttele seconden heeft gevonden waar hij naar zoekt of, in ieder geval, het idee heeft dat ie ’t hier gaat vinden zal hij of zij je

Lees meer
1 nov

Innovatie begint met empathie

Empathie, het vermogen een ervaring te kunnen zien door de ogen van een ander. Het is een onmisbare eigenschap voor de ontwikkeling van betekenisvolle producten en diensten. Maar hoe zorg je ervoor dat dit onderdeel wordt van je bedrijfscultuur?

Lees meer
13 okt

Reclamebureaus draaien doorrrrrrrr

De Wereld Draait Door. Typisch gevalletje you love it or you hate it. Volgens de één heeft het programma 0,0 diepgang, bestaat het voor 100% uit egotripperij van die veel te veel verdienende Van Nieuwkerk, zitten 9 van de 10 keer dezelfde mensen aan tafel en getuigt het na 60 seconden afkappen van livemuziek van

Lees meer
8 sep

Tijden veranderen… Gelukkig!

Ik denk dat het 2005 geweest is dat ik (toen nog) getooid met een koffer met schetsborden naar de gemeente Leeuwarden toogde om een presentatie te geven aan de afdeling Cultuur. Ik stoorde me al een tijd aan het feit dat er niets met het mooiste park van Leeuwarden en de meest natuurlijke haven van

Lees meer
29 aug

Wie heeft er wat te melden?

Wie schrijft de blog van volgende week? “Paul” roept iemand. Verschrikt kijk ik op. Ik kan me niet herinneren dat ik mezelf op de lijst heb gezet. Dat klopt, iemand anders heeft het gedaan, blijkbaar was het tijd dat ik een keer mijn bijdrage lever aan de MO-blog.

Lees meer
23 aug

Old Man Yells at New Tools

Aaargh, waar zit de colorpicker?!?! Hoe maak ik een kleurselectie?!? Waarom kan ik dit object niet schalen? Neeeee, nu heeft de hele alinea een underline ipv alleen de link!! Huh wat gebeurt er nu weer, ik wil alleen maar…

Lees meer
15 aug

Hoe de (marketing) taal van Donald Trump de kiezer weet te binden

Het blijft me verbazen hoe de kansen van Donald Trump om de machtigste man op aarde te worden, bleven groeien. Met zijn recentste blunders in het achterhoofd is het nog maar de vraag hoe ver hij daadwerkelijk zal komen, maar toch… Waarom is hij zo populair en hoe komt het dat hij zo’n grote groep mensen

Lees meer
8 aug

Hou nou eens op met “traditioneel doelgroep-denken”

Het traditionele doelgroep-denken is het afgelopen decennium al meerdere malen doodverklaard. Toch zijn er nog veel bedrijven en instanties die hiermee worstelen en vanuit dit begrip haar doelgroep(en) illustreert. Denken dat je op op basis van een steekproef enquête, bestaande uit demografische, geografische, psychografische en socio-economische vragen een realistische en allesomvattende doelgroepanalyse kunt maken is

Lees meer